Pomysł na przekąskę przed treningiem biegowym

Wysiłek fizyczny powoduje wiele zmian w naszym organizmie, przyśpiesza liczne procesy. Dlatego przed każdym treningiem zawsze staram się zjeść odżywczy posiłek bogaty przede wszystkim w węglowodany. Dzięki nim mam energię, np podczas biegania trudnych interwałów.

Co to sa weglowodany? Węglowodany to inaczej sacharydy-potocznie cukry i dzielimy je na:

  • proste, które są szybko trawione i absorbowane przez nasz organizm (znajdziecie je w ciastkach i innych słodkościach)
  • złożone, które trawione są wolniej (znajdziecie je w pełnych ziarnach, makaronach, kaszach, warzywach strączkowych)

Najwięcej energii potrzebnej do ćwiczeń dostarczą Wam węglowodany złożone. To jednak nie wszystko. Równie ważnym składnikiem odżywczym jest białko, z którego budowana jest tkanka mięśniowa. Dlatego jeśli ćwiczę staram się regularnie jeść produkty mleczne oraz chude mięso i ryby.

Jeżeli brak Wam czasu na przygotowanie czegoś bardziej skomplikowanego poniżej pomysł na szybką przed treningową kanapkę dla zabieganych.

Składniki

  • 29 g (jedna kromka) chleba razowego
  • 5 g (plaska łyżeczka) masła
  • 10 g (jedna) rzodkiewka
  • 7 g (plasterek) szynki
  • 20 g (plasterek) pomidora
  • kiełki lucerny, soczewicy i rzodkiewki

Razem to około 130 kcal.

Pamiętajcie, że ostatni posiłek przed treningiem powinniście zjeść najpóźniej dwie godziny przed nim, tak by treść zdążyła się przetrawić i nie przeszkadzała Wam podczas biegu.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *